Toon navigatie

Adverteren met je mond

Adverteren met je mond

Je hebt er vast wel eens van gehoord, mond-tot-mond reclame. Het is de beste reclame die een bedrijf kan hebben! Het is namelijk niet duur (gratis) én het zijn klanten die jouw bedrijf goedkeuren. Klantenbeoordelingen zijn onbetaalbaar. Want wie geloof je eerder? Een gelikte marketing-salesman of een klant net zoals jij?

Mond-tot-mond reclame blijft altijd bestaan. Het heeft namelijk maar één ding nodig: mensen. Mensen blijven altijd diensten, producten en mensen beoordelen. Ze praten er over met hun vrienden en familie. Misschien zelfs met de buurman! Maar praten doen ze altijd. Het grootste nadeel van mond-tot-mond reclame is dat je het verhaal niet kan bepalen. Wanneer jouw bedrijf het gespreksonderwerp is, kun jij hier helaas geen invloed meer op uitoefenen. Dat klantervaringen positief zijn is dus extreem belangrijk.

Wat is mond-tot-mond reclame?

Mond-tot-mond reclame is reclame dat op een natuurlijke manier verspreid wordt onder consumenten. Zonder financiële bijbedoelingen. Mond-tot-mond reclame oefent veel invloed uit omdat de consument als objectief wordt gezien. De consument heeft geen bijbedoelingen, hij geef slechts zijn of haar mening.
Toch verandert mond-tot-mond reclame. Waar vroeger mond-tot-mond reclame echt door de mond verspreid werd, gebeurt het nu steeds meer digitaal. Denk maar aan forums waar je reacties achter kunt laten of aan social media in zijn geheel.

Mond-tot-mond reclame verbeteren

De mogelijkheden van mond-tot-mond reclame zijn eindeloos. Het beste scenario is dat klanten vol lof over jouw bedrijf praten, jouw product aanraden bij vrienden en jouw product verdedigen tegenover concurrerende producten. Om dit scenario te behalen kun je gebruik maken van een aantal mond-tot-mond tips:

  • Creëer de beste klantenervaring
    Tevreden klanten zullen positief over jouw bedrijf spreken tegenover anderen. Naast het feit dat tevreden klanten terugkerende klanten zijn. Zorgen ze ook voor nieuwe klanten! Lees hier tips voor een positieve klantenervaring!
  • Verras klanten
    Je kunt klanten verrassen door regelmatig met nieuwe producten of diensten te komen. Dit is voor veel ondernemers een hele grote stap dus je kan ook met kleinere verassingen komen. Denk aan persoonlijke boodschappen of aanbiedingen. Zo laat je zien dat je aan de klant denkt!
  • Beloon klanten
    Wanneer bestaande klanten een nieuwe klant naar jou doorsturen kun je ze een beloning geven. Deze beloning kan variëren van een waardebon, korting tot een cadeautje. Of iets anders waarmee je klanten laat zien dat je ze dankbaar bent! Je kunt nieuwe klanten een beloning aanbieden om ze eerder over de streep te trekken.

Wat onze klanten zeggen

Cors-kleintransport
Transport

"Goede voorwaarden voor een nette prijs. Gewenste veranderingen en wijzigingen snel en netjes opgelost...."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

Christan online
Webdesign / front end development

"Bijzonder vlot heb ik goede algemene voorwaarden op maat, met eigen toevoegingen!..."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

  • Helpscout
  • Legal Intelligence
  • Rechtsorde
  • Kluwer navigator

Neem contact op via 053 - 82 00 286, [email protected] of start de live chat

7 Jaar