Toon navigatie

Mond-tot-cijfers

Mond-tot-cijfers

Mond-tot-mond reclame is de beste reclame voor een bedrijf. Dit is ook genoemd in het blogbericht “Adverteren met je mond”. Om meer inzicht te geven in de uitstekende resultaten van mond-tot-mond reclame is deze blog tot stand gekomen. Lees alles over mond-tot-mond in cijfers!

Mond-tot-mond reclame is de oudste vorm van marketing. Deze vorm van reclame komt voort uit drie sociaal-emotionele triggers. Bedrijven zijn in staat om deze triggers op te wekken bij hun klanten. De triggers zijn onderscheiding, opwinding en functionaliteit. Zo kan een product bijzondere eigenschappen hebben waardoor het onderscheidend is. Het product kan zo goed in elkaar zitten dat het opwinding veroorzaakt. Of het product lost een probleem op waardoor het functioneel wordt. Door deze triggers gaan mensen positief praten over jouw product, dienst of bedrijf. Dit zal resulteren tot een grotere naamsbekendheid en meer klanten!

Mond-tot-onderzoek

Mond-tot-mond reclame is een wereldwijd fenomeen. Om deze reden alleen al is er enorm veel onderzoek gedaan. Hieronder volgen cijfers en statistieken over mond-tot-mond reclame zodat jij kan zien hoe goed deze reclamevorm is. Misschien word je zelfs overtuigd om meer aandacht aan mond-tot-mond reclame te besteden!

  • 84% van klanten wereldwijd geloven dat product- en dienstaanbevelingen van vrienden en familie het meest betrouwbaar zijn.
  • 77% van klanten zijn eerder geneigd om een nieuw product te kopen wanneer zij hierover gehoord hebben van vrienden of familie.
  • 68% van klanten vertrouwen online product- en dienstbeoordelingen compleet.
  • 68% van klanten plaatsen online productbeoordelingen in de top drie van meest betrouwbare vorm van productinformatie.
  • 74% van klanten identificeren mond-tot-mond reclame als de meest belangrijke beïnvloeding in het aanschaffen van een product of dienst.
  • Mond-tot-mond reclame genereerd twee keer zoveel verkopen dan betaalde reclame.
  • Mond-tot-mond reclame is goed voor 6 triljoen euro van de jaarlijkse klantenbesteding.

Mond-tot-verbeteren

Hierboven zijn flink wat cijfers en statistieken gegeven die aantonen dat mond-tot-mond reclame wel degelijk de beste reclame is voor een bedrijf. Ben jij benieuwd hoe jij jouw mond-tot-mond reclame kan verbeteren? Bekijk dan de blog!

Wat onze klanten zeggen

Villa Elektra
Elektricien en KNX Domotica engineer

"Ik ben erg tevreden over de diensten van VeiligDoen en kan VeiligDoen iedereen aanraden...."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

EK Kantoorwerk
Financieel administratiekantoor

"Na diverse zoektochten op het internet voor mijn algemene voorwaarden ben ik heel blij dat ik voor VeiligDoen ..."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

Neem contact op via 053 - 82 00 286, [email protected] of start de live chat

7 Jaar