Toon navigatie

SEO is geen kunst

SEO is geen kunst

Voor ondernemers zijn klanten belangrijk. Een goede manier om door klanten gevonden te worden is met Google. Je duikt hier in een spinnenweb van miljoenen pagina’s en zoekwoorden. Hoe zorg je er voor dat je snel gevonden wordt in Google? Dit kun je regelen met zoekmachine optimalisatie, ofwel SEO. Lees hier wat SEO precies inhoudt en hoe jij hiermee hoger in Google komt!

SEO moet ervoor zorgen dat jij goed vindbaar bent in Google. Goed vindbaar zijn in Google is best lastig want er worden ruim 3.5 biljoen zoekopdrachten per dag verwerkt! Dat zijn ongeveer 40.000 zoekopdrachten per seconde! Dit is best logisch eigenlijk, want wat doe jij wanneer je meer informatie over een product of bedrijf wilt weten? Juist, je gaat Googelen! Ik hoor je denken, maar hoe kom ik in godsnaam bovenaan in de zoekresultaten van Google? Hopelijk kan deze blog je wat verder helpen!

SEO

Laten we even makkelijk beginnen. Wat is SEO precies? SEO is “Search Engine Optimalization” ofwel “zoekmachine optimalisatie” in het Nederlands. Binnen de SEO zijn er verschillende technieken die er voor moeten zorgen dat jouw bedrijf of webshop beter vindbaar is. Wanneer de SEO geoptimaliseerd is kom je hoger in de zoekresultaten van Google terecht.

Organische zoekresultaten

Er zijn twee verschillende manieren om hoog in de zoekresultaten van Google te komen: SEA en SEO. SEA zijn de betaalde, ofwel gesponsorde, zoekresultaten. SEA is leuk en aardig met die gesponsorde zoekresultaten, maar veel startende ondernemers hebben hier het geld (lees: nog) niet voor. Deze ondernemers kunnen beter beginnen met de gratis resultaten van Google, ofwel de ‘organische zoekresultaten’. SEO draait om deze organische zoekresultaten. Deze zoekresultaten zijn alleen niet volledig te beïnvloeden. Verschillende algoritmen van Google bepalen op welke pagina van de zoekresultaten jouw onderneming te vinden is. Toch zijn er een paar SEO optimalisatie technieken die je kunt toepassen om hoger in de zoekresultaten te komen!

SEO optimaliseren

SEO is grofweg het optimaliseren van je website om met de juiste zoekwoorden bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen. Er zijn veel verschillende manieren om de SEO te optimaliseren. We behandelen er twee in het kort:

  1. Zoekwoord analyse – Het is belangrijk om te weten welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt op Google. Je kunt deze zoekwoorden gebruiken op jouw website en de vindbaarheid in Google hierdoor vergroten! Een handige tool hiervoor is de zoekwoordenplanner van Google AdWords.
  2. Teksten optimaliseren – Wanneer je eenmaal weet op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt, kun je deze zoekwoorden toepassen op de website. Je kunt de zoekwoorden verwerken in teksten. Denk bij teksten aan de inhoud van de tekst maar ook aan tussenkopjes en titels! Let wel op dat je de teksten niet overvol met zoekwoorden stopt! Google bestraft overmatig gebruik van zoekwoorden namelijk! Je verschijnt nu juist lager in de zoekresultaten! Dit willen we zeker niet!

Wat onze klanten zeggen

van der Sar ICT
IT Consultant

"Een eerste concept versie is snel opgeleverd. Ik heb twee keer review commentaar geleverd wat goed en snel is ..."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

Variety Fashion
Webshop

"Zeer goede ervaring met VeiligDoen, echt een aanrader...."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

  • Helpscout
  • Legal Intelligence
  • Rechtsorde
  • Kluwer navigator

Neem contact op via 053 - 82 00 286, [email protected] of start de live chat

7 Jaar